Esettanulmányok a cégvezetés témájában

CÉGTULAJDONOSOK BLOGJA

KATTINTSON IDE ! »

Terebesi Árpád: vezetői hatékonyság, avagy kikerülhetünk-e a mókuskerékből?

Terebesi Árpád, a Client Maker tanácsadójának fő területei a vezetői hatékonyság és az üzletfejlesztés. A több mint 10 éves tanácsadói tapasztalattal rendelkező szakember munkája során rendszeresen találkozik a cégvezetők klasszikus “mókuskerék” jelenségével.

A vezetői mókuskerék

Azok a cégtulajdonosok, akik céget hoznak létre, céget működtetnek már sok éven keresztül, előbb utóbb találkoznak azzal a problémával, hogy a fejükre zúdul nagyon sok minden.

A cégvezetést nem tanítják az iskolában. Tanítanak mindenfélét matematikából, fizikából, közgazdaságtanból, amelyek olykor hasznosak is lehetnek a cégvezetésben, talán még egyszer-kétszer az életben is.

De mi a helyzet az ügyfélkezeléssel, a kommunikációval, a kollegák közötti konfliktuskezeléssel? Vagy azzal, hogy hogyan válasszuk ki a megfelelő munkatársat a megüresedett pozícióba?

Terebesi Árpád szerint az is jó kérdés, hogyan legyen egy eredményes, jól szervezett cégünk. Egy olyan cég, ahol mindenki tudja, mit kell csinálnia, mi az pontosan, amit elő kell állítania. És ahol a munkatársak kivétel nélkül csapatként egy hajóban eveznek.

Ezeket nem tanítják, még az egyetemeken sem.

A mókuskerék csak forog

Egy ideig lehet bírni a rengeteg feladat nyomását, de egyszer túlcsordul. Egy cégtulajdonosnak tényleg azzal kellene foglalkoznia, hogy a raklapokat hol helyezzék el az üzemben?!

Nem biztos. És ki foglalkozik a cég jövőjével? Az új termékek bevezetésével? A külföldi terjeszkedéssel? A kiemelt partnerek kezelésével? Szakmai fórumok véleményformálójaként pedig illene olykor megjelenni néhány rendezvényen, hogy a szakma hiteles és ismert képviselői vagyunk.

Sokszor nem elég a 24 óra, és a mókuskeréknek soha sincs vége. 

Nem beszélve a családról. A gyerekből csak annyit látunk, hogy nő, mint a gomba, de a reggeli és az esti puszik között mi történik vele, az nem igazán ismert.

Akik pozitív gondolkodásúak, a szívük mélyén elhiszik, legalább is bíznak benne, hogy van megoldás és létezik ellenpélda!

Terebesi Árpád kijuttat a mókuskerékből

Megnyugodhatunk, hiszen Terebesi Árpád biztosan állítja, hogy létezik! Hiszen saját maga nap mint nap lát vezetőket kikerülni ebből a mókuskerékből.

Olyanok ők, akik átlátják a cégüket, akik tulajdonosi szerepeket látnak el, akik a cégük jövőjét kreálják, és a családjukra is jut idő! Látják a gyereküket táncversenyen, és el tudják vinni őket angolórára is. Sőt a tenisz és a foci vagy a konditerem is belefér a hétbe. 

És miért? Mert vannak használható, egyszerű eszközök! Mint ahogy repülőt sem lehet vezetni műszerek nélkül, egy céget sem lehet vezetői eszközök nélkül.

Igen, ez álomszerű, de elérhető. Hosszú a folyamat mire elérünk ide, de az, hogy mi az első néhány lépés, amivel kezdjünk, nagyon egyszerű!

Elmondom. Néhány pont, amelyet betartva jelentős változásokat érhetünk el.

  • Zárjunk le minden feladatunkat, minden megkezdett feladatunkat végezzük el a lehető leghamarabb!
  • Ami szembejön, végezzük el! Ne halogassuk! A feleslegesen beletett idő az, ami szétmálasztja a dolgokat. Nyúlik, mint a rétes tészta. Még a fogorvoshoz való bejelentkezést se tologassuk! De tényleg!
  • Legyünk szigorúak, tegyük magasra a mércét magunkkal, és környezetünkkel szemben is!
  • Tartsuk rendet az irodánkban és otthon is!
  • Tegyük mindezeket kedvesen, még akkor is, amikor ez nehezen megy!

Összefoglalva

A sok-sok lezáratlan feladat az, ami szétnyom minket fizikailag és mentálisan is. Nincs semmi más trükk! Nincs!

Mehetünk előadásokra, részt vehetünk tréningeken, hosszú távon nem segít, és a szabadság sem megoldás!  Aki nem lát ki a feladatok alól, kitalálja, hogy elmegy szabira, mert már olyan sok neki, minden olyan sok. A legrosszabb! Zárjuk le a megkezdett feladatainkat, aztán menjünk szabadságra.

Terebesi Árpád és a Client Maker tanácsadói csapatának ügyfelei, mint a Brilliance, az Agenda Age vagy a Fomco ezt már az üzleti gyakorlatban is tapasztalhatják.

Legyen cége olyan, amilyennek szeretné!

Jelentkezzen most! Itt!

Kérjen bővebb információt munkatársaimtól, dolgozzon profi csapattal!

Client Maker: a családi vállalkozások partnere a generációváltásban

A Client Maker tanácsadói munkája során minden esetben tapasztaljuk: a családi vállalkozások tulajdonosának általában az az álma, hogy a cég átöröklődik a következő generációra, akik majd tovább építik az általuk alapított céget vagy cégcsoportot. Ez valóban egy olyan álom, amiért érdemes dolgozni, hiszen a cég szintén a „gyermekünk”.

A generációváltás problémái

Amikor azonban valóban eljön a generációváltás ideje, az alapító tulajdonos jelentős dilemmákkal kerül szembe:

  • Hogyan nem fogják elherdálni a felépített céges vagyont?
  • Hogyan fognak a gyerekek ugyanolyan döntéseket hozni, mint amilyeneket Én hoznék?
  • Hogyan adjam át a cégvezetést úgy, hogy mégis rálátással és kontrollal maradok a cég jövője felett?
  • Mit csináljak, ha a gyerek(ek) bizonyos képességei hiányosak és nem teszik igazán alkalmassá Ő(ke)t vezetésre?
  • El fogják-e fogadni Ő(ke)t a régi motorosok a cégnél?

A Client Maker tapasztalata azt mutatja, hogy rendre ezek a fő aggodalmak az irányítás átöröklésekor.

Sokféle elméleti és „lélektani” válasz létezik ebben a témában, mérnöki szemmel azonban az egész téma egyetlen összetevőre vezethető vissza: RENDSZEREK.

Nem, nem vállalatirányítási szoftverről van szó. Azok szerves és fontos alkotórészei lehetnek egy jól felépített rendszernek, de nem létfontosságúak feltétlenül.

A Client Maker receptje a sikeres generációváltásra

A sikeres generáció váltás, a tulajdonos, aki már nem vesz részt a napi operatív munkában, vagy a multinacionális vállalatok tulajdonosainak működési modellje mind visszavezethető oda, hogy van a cégben menedzsment RENDSZER.

Másképpen hogyan tudna egy nemzetközi cég működni? A tulajdonos nem lehet ott egyszerre mindenhol, igaz?

Persze nekik adott minden, pénz, fegyver, paripa. De nekik is el kellett indulni valahol. Érdekességképpen jegyzem meg, hogy közülük igen sok egy garázsból indult.

De akkor milyen rendszerre van szükség?

Olyan rendszerre, amiből az alapító tulajdonos távolról is pontosan látja, hogy mi történik a cégben. Látja, hogy gazdaságilag pontosan merre megy a cég és azt is látja, hogy a jelenlegi vezetés miért azokat a döntéseket hozza, amiket hoz.

Olyan rendszer kell, amiben az új vezetés annak ellenére, hogy már függetlenül működik, mégis olyan megalapozott döntéseket tud hozni, hogy azok nem adnak okot az aggodalomra.

Olyan rendszerre, ami összepárosítja a megfelelő adat struktúrát egy olyan elemzői, mérnöki szemlélettel, amiből mindenki ugyanarra az eredményre jut, mint amikor feltesszük a kérdést, hogy mennyi 2 x 2?

Összefoglalva

Ehhez a mérnöki szempontok alapján összerakott management rendszer a legalkalmasabb. Persze, lehet sokat filozofálgatni, elmélkedni, veszekedni meg aggódni is, csak az nem célravezető.

Egy ilyen rendszer kialakításának és működésbe hozásának, a hatalom átadásának pontos lépései vannak.

A Client Maker tapasztalata azt mutatja, hogy ha a lépések be vannak tartva, akkor mindenki megnyugvására végbe mehet a generációváltás, és a cégvezetés sokkal tudatosabb, megalapozottabb és hatékonyabb működési állapotba jut a beépülő rendszerek hatására.

A Client Maker ügyfelei, mint a Brilliance, már az üzleti gyakorlatban is alkalmazzák ezt a tudást.

Legyen cége olyan, amilyennek szeretné!

Jelentkezzen most! Itt!

Kérjen bővebb információt munkatársaimtól, dolgozzon profi csapattal!

Potencsik Szilárd: Mitől működik egy cég? Pénzügyek a cégvezetési gyakorlatban

Potencsik Szilárd tanácsadói karrierje során több mint 600 cégben szerzett értékes tapasztalatokat a cégvezetés területén. Szembetűnően sok alkalommal tapasztalta, hogy a cégvezetők keverik a vállalati pénzügyeket és a számvitelt. Íme, a legfontosabb különbségek a két terület között.

Mi a hasonlóság és a különbség a vállalati pénzügyek és a számvitel között?

Potencsik Szilárd szerint egyszerűen fogalmazhatnánk úgy is, hogy a hasonlóság az, hogy együtt emlegetik őket, mindkettő használja a számtant, de valójában csak különbség van közöttük.

Miért is? Számvitelileg a Mérlegben tele lehetünk eredménnyel és valójában egy fillér sincs a bankszámlánkon. Számíthatunk számviteli adatokból számolt Cash Flow mutatókat, de az sajnos mit sem ér a cégek napi pénzügyi vezetésében.

A vállalkozások napi túlélése azon múlik, hogy fizetni tudják-e a napi számláikat. Amikor a vállalkozások folyó fizetési pénzügyi problémákkal küzdenek akkor kerül a megoldási képletbe a folyószámlahitel, mely helyzet rányomja a bélyegét a cég eredményességére és növekedési lehetőségeire. A napi számlák kifizetésénél a szállítóinkat, az alkalmazottunkat nagyon nem érdekli a számviteli eredményünk és a mérlegből számolt Cash Flow-nk!!

Felvetődhet a kérdés, hogy akkor mi a megoldás?

Potencsik Szilárd tapasztalatai alapján a megoldás a pénzügyi elven történő vállalatvezetés, melyet a gyakorlatban sokan végeznek, csak nem tudják, hogy ezt végzik így nem is tudatosak ezzel, a pénzügyi elven történő vezetést még a közgazdasági iskolák nagy többségében sem oktatják.

Egyik partnerünknél, mely több milliárdos cég és 5 fő tevékenységet végez, Potencsik Szilárd és tanácsadói csapata a közelmúltban indította el a cég pénzügyi elven történő mérését – követését és menedzsmentet.

Az alkalmazott eszközök egyértelműen kimutatják, hogy mely tevékenységek hozzák és melyek viszik a pénzt.

Potencsik Szilárd megoldása a pénzügyi szemlélet

A pénzügyi szemlélettel készített vagyon és jövedelem kimutatásból 1 perc alatt átlátható a cég naprakész pénzügyi (cash) helyzete, mutatja, hogy mire kell figyelni és mi van rendben.

A pénzügyi elven készülő kimutatás egy menedzsment eszköz.  Amikor a tulajdonosok meglátták és 3 perc alatt átlátták és megértették a cég pénzügyeit, azt a kérdést tették fel Potencsik Szilárdnak, hogy

„Mit fog akkor az a sok könyvelő itt csinálni, ha egy ilyennel teljesen átlátom az egészet? az eddig elém rakott mérlegekből és kimutatásokból semmi hasznom nem volt……., miért nem mutattak eddig nekem ilyet 23 év alatt?????”

Potencsik Szilárd rövid válasza az, hogy halálra dolgozzák magukat, hogy a törvény által előírt mérlegeket és bevallásokat elkészítsék persze a cégtulajdonos pénzén, azért, hogy az állam tudja, hogy mennyi adót és közterhet vessen ki a cégre. A gazdasági igazgatónk és főkönyvelőnk azért nem adott ilyet nekünk, mert ezt sajnos nem tudta megtanulni, mert nem tanították nekik.

Összefoglalva

Összegezve, számviteli kimutatások tökéletes támogató eszközök, melyek támogatják a menedzsmentet, de cégeket vezetni napi szinten csak menedzsment eszközökkel lehet, és a pénzügy az egy menedzsment eszköz. Mostanra azok a cégek, akikkel Potencsik Szilárd és a Client Maker tanácsadói csapata együtt dolgozott, mint a Brilliance, a Menet-Trend vagy a Fomco és a Manooi, ezt az üzleti gyakorlatban is tapasztalják.

Legyen cége olyan, amilyennek szeretné!

Jelentkezzen most! Itt!

Kérjen bővebb információt munkatársaimtól, dolgozzon profi csapattal!

A Client Maker Kft. megmutatja, milyen az ideális cég tulajdonosi szempontból

A Client Maker Kft. tanácsadói működése során rengeteg interjút csináltunk tulajdonosokkal, és sokféle válasz érkezett a kérdésre, miszerint, mikor mondaná azt a vállalkozásáról, hogy most már egy ideális állapotban van.

„Az ideális az, ami nekem a legjobb! Vagy mégsem?”

A szerteágazó válaszok között azonban volt jó néhány egybevágó, vagy közel azonos válasz illetve tárgykör. Ezeket – a saját gondolataimmal kiegészítve – raktam össze az alábbi sorokon.

A Client Maker Kft. bemutatja: az ideális vállalkozás jellemzői

Az Client Maker Kft-nél végzett munkánk során kirajzolódott, hogy az ideális vállalkozásnak van néhány beazonosítható ismérve:

  • valami jó terméket vagy szolgáltatást állít elő
  • jövedelmező
  • átlátható
  • könnyen irányítható
  • előre jelezhetőek benne a várható történések
  • meg vannak szervezve benne a folyamatok
  • mindenki tudja és teszi benne a dolgát noszogatás nélkül
  • stabil a jövője
  • büszke lehet rá az ember
  • és nem igényli a tulajdonost éjjel-nappal

Nézzük sorban őket. Minden vállalkozás előállít valamit, ez nálunk, a Client Maker Kft-nél is így van. Ez a valami akkor jó, ha képes bevételt/jövedelmet termelni. De mikor képes? Ha értékes. Itt két kérdés merül fel:

  • mit jelent az, hogy értékes?
  • kinek a számára kell, hogy értékes legyen?

Az értékes szó szótöve az érték, annak pedig az ér ige. Az ér azt jelenti, hogy: „hasznát veszi valaminek”. Az értékes azt jelenti, hogy valami hasznos, azaz fel tudom használni a céljaim elérése érdekében, illetve a céljaim előtt álló akadályok leküzdéséhez. Az igazán értékes dolog két összetevőből áll:

  • hasznos
  • FONTOS

Mit jelent az, hogy fontos valami?

Egy bizonyos – az ember elképzeléseiben lévő – rangsoron, sorrenden elől lévő dolog. Mi ez a sorrend: a fontossági sorrend. De még mindig nem magyaráztuk meg, hogy mi az a fontos. A fontos azt jelenti, hogy valami, ami valamilyen cél eléréséhez vagy feladat elvégzéséhez kihagyhatatlanul szükséges, nélkülözhetetlen.

Tehát ha van valami, amit fel tudok használni a céljaim eléréséhez, vagy a gondjaim megoldásához, és ez a valami ráadásul elengedhetetlen, akkor értékes lesz számomra.

Még mielőtt tovább mennénk, meg kell tudnunk, hogy ki számára kell, hogy értékes legyen.

Képzeljük el, hogy egy cég egész évben termel nagyon hasznos gépet vagy kimutatást vagy épületet vagy akármit saját maga számára! Egy olyan dolgon dolgozik egész évben, ami neki kell. Ez nagyon jó, csak nem lesz bevétele. Egy darabig működhet, de egész évben nem. Tehát egy cégnek olyan dolgot kell előállítania, ami MÁS számára értékes, a Client Maker Kft-nél mi is olyan szolgáltatásokat nyújtunk, melyek az ügyfeleink számára értékesek, tehát hasznosak és fontosak.

Ha belegondolunk így indul minden vállalkozás. Azon ötletelünk, hogy mit kellene gyártani. (Az egy másik kérdés, hogy nem ötletelni kellene, hanem megtudni, de erről majd később).

Azaz azon gondolkodunk – csak épp lehet, hogy így még sohasem fogalmaztuk meg – hogy mi lehet az, ami valaki számára értékes. Ilyenkor mindig a jó üzletet keressük. De mi a jó üzlet: ami valaki más számára hasznos és fontos. És ugyebár ebből a valakiből elég sok van ahhoz, hogy el tudjunk belőle adni megfelelő mennyiségben mi is.

Ne csak mi gondoljuk így

És ha tovább vizsgáljuk a fontos jelentését, akkor ott azt is találhatjuk, hogy ” érdeklődésre számot tartó”. Azaz nem csak az kell, hogy valami nélkülözhetetlen legyen a valóságban, hanem az is, hogy erről a lehetséges vevőink így is gondolkodjanank! Nem mennénk sokra, ha a Client Maker Kft. szolgáltatásai hasznosak és fontosak lennének, de az ügyfeleink nem gondolnák ugyanezt róluk.

Az egész világ így működik, hogy termékeket szolgáltatásokat vagy valamiket állítunk elő, azért, hogy azt aztán elcseréljük másokkal, így segítjük a mások és a saját életünket is.

De mi magunk akkor leszünk sikeresek, ha amit előállítunk, az sokat ér!

Azt szokták mondani, hogy az ér sokat, amit sokért el lehet adni. Hát ezt pontosabban úgy fogalmaznám, hogy az ér sokat, ami hasznos, fontos, azaz szükséges és elengedhetetlen valaki más céljaihoz, vagy nehézségei megoldásához, és az illető ezt így is gondolja.

Ha megnézzük, a „sokat érő” dolgok listája mindig változik. Változik országonként, földrajzi helyenként, megcélzott csoportonként, és változik az időben is. Ami 20 éve értékes volt, az már lehet, hogy ma messze nem az. Gondoljon csak egy Commodore 64-esre vagy egy Lada 2107-re. A Lada olyan értékes volt, hogy emberek képesek voltak 5 évet is várni rá.

Most nem nagyon várnának rá, még 5 napot sem☺.

Összefoglalva

A fentiek alapján összefoglalva az ideális cég valami olyat termel, ami valaki „más” számára hasznos és fontos. És ez a „mások csoportja” (akit úgy szoktunk hívni, hogy célcsoportunk vagy célközönségünk) úgy is gondolja, hogy ez hasznos és fontos a számára.

Ha elég nagy számban vannak ők, és fizetőképesek, azaz nem csak álmodoznak a célokról, meg a termékeinkről, hanem reálisan is szóba jöhet náluk a vásárlás, akkor nyert ügyünk van.

Az ideális cég egyrészt tisztában van a célcsoportjaival, tudja kik ők, tudja milyen ismérvei, szokásai, elvárásai vannak. Tudja, hogy miért, mit vesznek, mi alapján döntenek, mikor, stb.

És a kiválasztott célcsoport(ok) képesek biztosítani a cég jövőjét, terjeszkedését. A Client Maker Kft. ügyfelei, mint az Agenda Age vagy a MAPEI már az üzleti gyakorlatban is tapasztalják ezt.

Legyen cége olyan, amilyennek szeretné!

Jelentkezzen most! Itt!

Kérjen bővebb információt munkatársaimtól, dolgozzon profi csapattal! 

Fehérnemű trend – avagy hol van a profit kulcsa?

Van egy ügyfelünk Svédországban, akit évek óta csak úgy ismertem, hogy Erika a sikeres üzletasszony, akinek szárnyal a fehérnemű boltja Malmö belvárosának szívében. Akárhányszor megkérdeztem, hogy hogy megy a boltja, mindig az volt a válasz: remekül! Rengeteget adunk el! A vevők imádják az exkluzív termékeinket, alig győzzük az eladást!

Egyszer meghívott magához, tudta hogy konzultálással foglalkozom. Azt gondoltam, ajánlani akar egyik ismerősének, mint azt már korábban is tette. Meglepődve hallom, amikor azt mondja, hogy: “Valami nincs rendben. Nem értem,  többet dogozunk, mint évekkel ezelőtt! Nő az árbevételünk, mégis kevesebb pénzünk vanfigyelnek! Valahogy sokkal nagyobb a nyomás, és a stressz rajtunk! Nem értem, hogy mi történt!”

Megkért, hogy segítsek neki kideríteni, hogy mi lehet a gond.

Megállapodtunk, hogy csinálunk egy átvilágítást nála Potencsik Szilárddal együtt.

Rengeteg adatot megvizsgáltunk, többek között átnéztük az éves árbevételüket, az árréstömegüket, a kosárátlagot, a boltba és a webshopba látogatók számát, hónapról hónapra, évekre visszamenőleg.

Külön kezeltük a webshop, és a bolt árbevételét, mindkettőnek szépen ívelt felfelé a bevétele.

Egy dolog viszont gyorsan szemet szúrt nekünk. Annak ellenére, hogy nőtt az árbevételük, a bolt előző évekhez viszonyított árbevétele, és az árréstömegek két éve lefele menő statisztikákat mutattak. 

Ezzel szemben a webshop árbevétele nőtt, (amitől az árbevétel folyamatosan növekedett) viszont a webshop még az önköltségét sem termelte ki.

Így kiderült, hogy a folyamatosan csökkenő árbevételű bolt volt az, ami finanszírozta a webshopot.

Átnéztük továbbá a funkcióikat is, és megvizsgáltuk a bolt minden egyes részének működését. Beszéltünk az eladókkal, a kollégákkal, akik egyre azt hangsúlyozták, hogy nem működik a webshop online értékesítése megfelelően.

Nemrég kiderült számukra, hogy a megrendelések egy része nem érkezett be hozzájuk, és minden figyelmük azon volt, hogy a webshopot kezeljék.

Kiderült az is, hogy folyamatosan felmerülő problémát okoz, hogy a boltba betérő vevők ugyanazon az áron kérik az árut, ami a webshopban fel van tüntetve. Azonban egyértelmű volt számunkra, hogy a vevők azért térnek be a boltba, és azért hagy ott némelyik vevő 1,5 millió forintot is akár, mert személyesen olyan kiszolgálást kap, és olyan tanácsokat, amelyeket egy webshop-ban soha nem kapna meg.

Tisztán látszott, hogy ez egy fontos hozzáadott érték.

Kivizsgálási specialistaként Szilárd tovább kereste, hogy mi okozta mégis a változást. Mi változott meg 2 évvel ezelőtthöz képest, miért nem vesznek már annyit a vevők?

Kiderült, hogy 2 éve, amikor elindult a webshop, a tulajdonos már nem fektetett akkora hangsúlyt a boltban a személyes eladásra, nem csinálta már ugyanazokat a marketing akciókat, inkább minden erejével azon volt, hogy a webshop beinduljon.

A marketing akcióra Szilárd rögtön felkapta a fejét, és megkérdezte, hogy mi az pontosan amit csináltak anno? Szerencsére minden egyes esemény benne volt a tulajdonos naptárában, így pontos listát tudott küldeni nekünk, hogy milyen akciók voltak.

Drága újságokban, divatmagazinokban reklámoztak, mondván, hogy így még több emberhez eljutnak. Szilárd ezzel szemben statisztikai kimutatást csinált a különböző akciókról, összevetve őket a kosárátlagok alakulásával.

A számok önmagukért beszéltek!

A bolt árbevételének a felfelé menő statisztikája akkor tört meg, amikor a boltba, a vevőket becsalogató akciók kikoptak. Ezek ráadásul nagyon költséghatékony akciók voltak, és mérhető volt az eredményük.

Az újságokban hirdetéssel már korántsem tudták úgy kontrollálni, hogy ki az, aki a hirdetésre jött be, illetve azt, hogy ténylegesen bejöjjenek a boltba.

Így a reklámköltségek nőttek, a hatékonyság pedig csökkent.

A prezentáció során rengeteg mindent átbeszéltünk velük. Erika a beszélgetésünk elején – mint említettem – csak ült egy helyben. Teljesen össze volt roskadva, és érezhetően nagy nyomás alatt állt. Ahogy haladtunk előre és megértette az összefüggéseket, kezdett kiegyenesedni, és kisimulni.

Két tanácsot kapott tőlünk:

-Szedje külön a webshop árait a bolttól. Ne adja ugyanazon az áron, ugyanazzal az árréssel azokat a fehérneműket, amiket a boltban árul személyes kiszolgálással.

-Tegye vissza a hangsúlyt a boltra. A webshop szépen növekszik, a munkatársa megfelelően kezeli. Továbbá ne a drága újságokban, hanem a vevőket-a-boltba-becsalogató reklámakciókkal hirdesse magukat.

Erika saját bevallása szerint érezte, hogy ez lenne a helyes döntés, de nem gondolta, hogy ennyire fontosak a fenti tényezők. SzükségLaleila statok-p1e volt arra, hogy objektíven lássa, hova vezet, ha nem így cselekszik. Kellett neki egy külső nézőpont.

Ráadásul ez az elképzelés, sok más elképzeléssel és tervvel vegyítve, egy volt a sok közül.

Szilárddal nem is javasoltunk semmilyen további közös munkát velük, látszott hogy most már maguk is elboldogulnak, és meg tudják oldani a problémáikat. Erika mosolygott.

Pár hónap múlva azonban bekértük a számadataikat ismét, hogy figyelemmel kísérjük, hogy megy a bolt, és milyenek a  mutatók.

Elégedetten állapítottuk meg, hogy ismét a helyes forrását sikerült kezeltük a problémának.

 

Legyen cége olyan, amilyennek szeretné!

Jelentkezzen most! Itt!

Kérjen bővebb információt munkatársaimtól, dolgozzon profi csapattal! 

 

Barátsággal!

Rácz Eszter

ELÉRHETŐSÉGEINK

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA!