- 2014.11.23.
- Szerző: Potencsik Szilárd
- Kategória: Hatékonyság növelés
– Esettanulmány a cégvezetés témájában –
Ügyvezető:
„- Az eszem megáll: már 2 hete is van, hogy kiadtam ezt a feladatot neki, és még mindig semmi hír a teljesítéséről! Néha úgy érzem, mintha a végtelen pusztába kiáltanék. Pedig, ez az ember együtt nőtt fel a céggel, és az egyik legstabilabb emberem.
Már beszéltem többször is vele, egyeztettük a feladatok fontosságát is, de nem értem mi van vele…”
Sok cégvezető számolt már be hasonlóan arról, hogy a kiadott utasításait nem az elvárásainak megfelelően kezelték le a kulcsemberei, vagy munkatársai.
Amikor egy kulcsember, vagy akár egy ügyvezető:
- nem tudja tartani az időpontokat
- gyakran ingerlékeny, és könnyen idegessé válik
- nem képes kipihenni magát
- nem képes kialudni a fáradtságot
- az az érzése, mintha aznap nem csinált volna semmit
- nagyon nehezen tud egyszerre egy dologra koncentrálni
- azt érzi, hogy szabadságra kellene mennie
- zavaróan elfelejt dolgokat
- gyakran szétfutnak a gondolatai
- próbál a munkára figyelni, de szétúszik a figyelme
- rendszeres feszültség van benne, amikor a feladatai elvégzésére gondol
akkor mi, üzleti konzulensek egy dologra gyanakszunk:
A személynek rengeteg nyitott, el nem végzett feladat nyomja a vállát.
A fenti „tünetek” jól megmutatkoznak minden olyan személynél, akinek valamilyen ok miatt sok-sok lezáratlan feladata van. Hasonlóan, mint a számítógépnél: amikor egyszerre sok program fut rajta egy időben, az egy idő után belassul. Sőt, elérve egy kritikus pontot le is fagy, és újra kell indítani.
Hogyan lehet egy munkatársat „újraindítani”?
A fenti példára visszatérve; a kulcsemberünknek, rengeteg funkciója volt már cégen belül, és mint egy növekvő fa, úgy hálózta be őt a sok feladat. Egy jó része már meg lett metszve szervezéssel, de voltak olyan vadhajtások, amikről Ő is csak akkor szembesült, amikor azokat el kellett volna végezni.
A problémát még tetézte az is, hogy a meetingeken kívül rengeteg szóbeli kérdés, kérés, feladat kiadás ment a cégen belül. Tehát nem volt elég az a rengeteg ág…, azokra az ágakra még „csivitelő verebek” is rászálltak.
Ez a terhelés még a legkeményebb embert is próbára teszi!
Mitől lett „Happy end” a történet?
Először is meg kellett ismernie annak az elméletét, hogy mitől kerül valaki ilyen helyzetbe, és melyek azok a szabályok ( hatékony munkavégzés 7 szabálya ), amelyekkel képes lehet lekezelni még az ekkora kihívást is. 1 óra alatt megismerte ezeket az alapelveket.
Ezt követően az összes nyitott feladatát összeszedtük, és azonnal rendszereztük. Egy ügyvezetőnek, kulcsembernek akkor lesz igazán reális az elvégzetlen feladatainak a száma, amikor módszeresen felkutatjuk, és egy asztalra tesszük azokat.
Ezt követően a hatékony munkavégzés szabályai szerint lezártuk az összest. Nem „beütemeztük”, vagy „elsüllyesztettük”, hanem módszeresen elvittük addig a pontig, amíg nem kellett vele többet foglalkoznia. Az „ágakról lerepültek a verebek”, pontosabban „metszettük meg az ágakat” és szerveztük ki alóla a feladatokat. Úgy, hogy azokat el is tudják végezni a beosztottjai.
Az Ön cégében vajon hol vannak még tartalékok?
Potencsik Szilárddal készítettünk egy tesztet, amivel felmérheti, hogy cégének mely területén vannak tartalékok a hatékonyságot illetően. A 7 megvizsgált terület egyértelműen megmutatja, milyen irányban induljon el.
Töltse ki, és győződjön meg saját maga arról, hogy cégében, hogyan is áll ebben a kérdésben!
Itt éri el a tesztet »