2014-11-23 Terebesi Árpád

Mitől csökkenhet le egy kulcsember hatékonysága?

– Esettanulmány a cégvezetés témájában –

Ügyvezető: „- Az eszem megáll: már 2 hete is van, hogy kiadtam ezt a feladatot neki, és még mindig semmi hír a teljesítéséről! Néha úgy érzem, mintha a végtelen pusztába kiáltanék. Pedig, ez az ember együtt nőtt fel a céggel, és az egyik legstabilabb emberem.
Már beszéltem többször is vele, egyeztettük a feladatok fontosságát is, de nem értem mi van vele…”

 

Sok cégvezető számolt már be hasonlóan arról, hogy a kiadott utasításait nem az elvárásainak megfelelően kezelték le a kulcsemberei, vagy munkatársai.

Amikor egy kulcsember, vagy akár egy ügyvezető:

  • nem tudja tartani az időpontokat
  • gyakran ingerlékeny, és könnyen idegessé válik
  • nem képes kipihenni magát
  • nem képes kialudni a fáradtságot
  • az az érzése, mintha aznap nem csinált volna semmit
  • nagyon nehezen tud egyszerre egy dologra koncentrálni
  • azt érzi, hogy szabadságra kellene mennie
  • zavaróan elfelejt dolgokat
  • gyakran szétfutnak a gondolatai
  • próbál a munkára figyelni, de szétúszik a figyelme
  • rendszeres feszültség van benne, amikor a feladatai elvégzésére gondol

akkor mi, üzleti konzulensek egy dologra gyanakszunk:

A személynek rengeteg nyitott, el nem végzett feladat nyomja a vállát.

 

A fenti „tünetek” jól megmutatkoznak minden olyan személynél, akinek valamilyen ok miatt sok-sok lezáratlan feladata van. Hasonlóan, mint a számítógépnél: amikor egyszerre sok program fut rajta egy időben, az egy idő után belassul. Sőt, elérve egy kritikus pontot le is fagy, és újra kell indítani.

 

Hogyan lehet egy munkatársat „újraindítani”?

A fenti példára visszatérve; a kulcsemberünknek, rengeteg funkciója volt már cégen belül, és mint egy növekvő fa, úgy hálózta be őt a sok feladat. Egy jó része már meg lett metszve szervezéssel, de voltak olyan vadhajtások, amikről Ő is csak akkor szembesült, amikor azokat el kellett volna végezni.

A problémát még tetézte az is, hogy a meetingeken kívül rengeteg szóbeli kérdés, kérés, feladat kiadás ment a cégen belül. Tehát nem volt elég az a rengeteg ág…, azokra az ágakra még „csivitelő verebek” is rászálltak.
Ez a terhelés még a legkeményebb embert is próbára teszi!

 

Mitől lett “Happy end” a történet?

Először is meg kellett ismernie annak az elméletét, hogy mitől kerül valaki ilyen helyzetbe, és melyek azok a szabályok ( hatékony munkavégzés 7 szabálya ), amelyekkel képes lehet lekezelni még az ekkora kihívást is. 1 óra alatt megismerte ezeket az alapelveket.

Ezt követően az összes nyitott feladatát összeszedtük, és azonnal rendszereztük. Egy ügyvezetőnek, kulcsembernek akkor lesz igazán reális az elvégzetlen feladatainak a száma, amikor módszeresen felkutatjuk, és egy asztalra tesszük azokat.

2.lépés
Ezt követően a hatékony munkavégzés szabályai szerint lezártuk az összest. Nem „beütemeztük”, vagy „elsüllyesztettük”, hanem módszeresen elvittük addig a pontig, amíg nem kellett vele többet foglalkoznia. Az „ágakról lerepültek a verebek”, pontosabban „metszettük meg az ágakat” és szerveztük ki alóla a feladatokat. Úgy, hogy azokat el is tudják végezni a beosztottjai.

 

Az Ön cégében vajon hol vannak még tartalékok?

Potencsik Szilárddal készítettünk egy tesztet, amivel felmérheti, hogy cégének mely területén vannak tartalékok a hatékonyságot illetően. A 7 megvizsgált terület egyértelműen megmutatja, milyen irányban induljon el.
Töltse ki, és győződjön meg saját maga arról, hogy cégében, hogyan is áll ebben a kérdésben!
teszt
Itt éri el a tesztet »

Tagged: , , , ,